Organy Fundacji:
Rada Fundacji składa się z 7 członków. Pierwszy skład Rady Fundacji stanowi 5 Wójtów Gmin: Dalików, Łęczyca, Parzęczew, Wartkowice, Zgierz. Po rozszerzeniu obszaru działania Fundacji „PRYM” w roku 2011 w skład Rady weszli ponadto: Burmistrz Gminy Aleksandrów Łódzki i Wójt Gminy Lutomiersk.
Do zadań Rady Fundacji należy:
- uchwalanie na wniosek Zarządu kierunków i programów działania Fundacji,
- sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli nad działalnością Fundacji,
- rozpatrywanie rocznych sprawozdań Zarządu Fundacji,
- zatwierdzanie sprawozdań finansowych Fundacji,
- ustalanie liczby członków Zarządu Fundacji,
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji,
- ustalanie warunków zatrudnienia, w tym zasad wynagradzania członków Zarządu Fundacji i zatwierdzanie przedkładanych przez Zarząd zasad wewnętrznej organizacji Fundacji,
- opiniowanie propozycji Zarządu dotyczących projektów, które mają zostać objęte dofinansowaniem na podstawie przepisów SPO,
- podejmowanie uchwał dotyczących zbycia i nabycia przez Fundacje nieruchomości,
- nadawanie tytułu Partnera Fundacji,
- udzielanie absolutorium członkom Zarządu Fundacji,
- zatwierdzanie planów finansowych fundacji.
Zarząd Fundacji “PRYM” składa się z Prezesa, Wiceprezesa i 3 Członków Zarządu powoływanych i odwoływanych przez Radę Fundacji. Zarząd na dzień dzisiejszy liczy 6 osoby. 3 osoba reprezentują sektor publiczny, 2 osoby sektor społeczny i 1 sektor gospodarczy.
Do zadań Zarządu należy kierowanie działalnością Fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz, a w szczególności:
- wnioskowanie uchwalenia rocznych i wieloletnich programów działania Fundacji,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- opracowywanie projektu ZSROW i LSR,
- przyjęcie ZSROW i LSR zaopiniowanej pozytywnie przez Radę Fundacji,
- przygotowanie projektów do realizacji, które zostaną objęte wnioskiem
o dofinansowanie składanym na podstawie przepisów SPO i PROW, - ustalanie regulaminu Biura Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i zasad wynagradzania pracowników Biura Fundacji,
- przygotowanie projektów planów finansowych fundacji i przedstawienie ich do
zatwierdzenia Radzie Fundacji w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego
rok budżetowy, - zaciąganie zobowiązań i rozporządzanie prawem w granicach kwot określonych
w planie finansowym zatwierdzonym przez Radę Fundacji, - pozyskiwanie środków na dofinansowanie projektów w ramach realizacji ZSROW i LSR,
- ocena działalności Grupy Decyzyjnej,
- składanie wniosku na posiedzeniu Rady Fundacji o odwołanie poszczególnych członków, bądź całego składu Grupy Decyzyjnej.
Grupa Decyzyjna ds. osi Leader
Grupa Decyzyjna jest organem, do którego wyłącznej kompetencji należy wybór operacji (projektów), które mają być finansowane w ramach opracowanej przez Fundację Lokalnej Strategii Rozwoju. Grupa Decyzyjna nie może ingerować w zarządzanie LGD, które jest wyłączną kompetencją Zarządu Fundacji.
Co najmniej 50% członków Grupy Decyzyjnej stanowić muszą przedstawiciele partnerów społecznych i gospodarczych zamieszkujących lub działających na terenie działania Fundacji, przy czym w składzie Grupy nie może być mniej niż 40% kobiet i mniej niż
40% mężczyzn.
Grupa Decyzyjna liczy obecnie 14 osób. 6 osób reprezentuje sektor publiczny, 5 sektor społeczny, 3 sektor gospodarczy.
Pracami Grupy kieruje Przewodniczący Grupy Decyzyjnej.